Kiedy trafiam na coś ciekawego w sieci, staram się tym podzielić z innymi. Dotychczas robiłem to w swoich kanałach społecznościowych, czyli głównie na LinkedInie, Twitterze oraz na Facebooku. Widzę, że cieszy się to zainteresowaniem, bo prowokuje do dyskusji i często ludzie zapraszając mnie do kontaktu powołują się na wspomnianą aktywność. Jakieś kilka dni temu uznałem, że również i na moim blogu przyda się wydzielona przestrzeń, w ramach której będę rekomendował moim czytelnikom treści, które przeczytałem. Coś, do czego warto zajrzeć przy okazji porannej kawy lub herbaty. Od słów przeszedłem do czynów i oto dzisiaj w dalszej części wpisu czeka na Was pierwszy z cyklu HRowy Zestaw Startowy, który będzie publikowany zawsze w poniedziałki – na dobry początek tygodnia! (z wyłączeniem świąt i urlopu). Jest to krótka lista linków do interesujących materiałów (wraz z moim komentarzem) nawiązujących do branży HR, ale nie tylko.

Moją ambicją jest bowiem to, aby w każdym z  takich zestawień pojawiały się również artykuły z takich dziedzin jak Marketing, PR, Technologie oraz Sprzedaż, bo tam właśnie znajdują się niewyczerpane pokłady inspiracji do działania i rozwoju. Nie nazywam tego celowo prasówką, gdyż nie wszystkie moje rekomendacje będą z miały charakter „hot news”. Część z nich może być nawet sprzed roku czy dwóch, ale ze względu na ich uniwersalność będę je tutaj zamieszczał. W końcu nie wszystko co nowe, musi być dobre.

Długi wstęp, ale przy kolejnych odsłonach już nie będzie konieczny, więc mam nadzieję, że go jednorazowo przetrawiliście 😉.

Sprawdźcie, co dziś dla Was przygotowałem:

1. I Joined Airbnb at 52, and Here’s What I Learned About Age, Wisdom, and the Tech Industry

Chip Conley jest doradcą zarządu Airbnb – obecnie jednego z najwyżej wycenianych startupów na świecie. Na łamach portalu Harvard Business Review opisuje, w jaki sposób aklimatyzował się w zespole złożonym głównie z Millenialsów. Pouczająca historia o tym, jak wiele korzyści może przynieść firmie współpraca pomiędzy osobami w różnym wieku. Ku refleksji, bo temat zarządzania międzypokoleniowego, a w tym również i rekrutacji osób dojrzałych wiekowo jest ciągle zbyt rzadko poruszany podczas branżowych konferencji i spotkań.

2. LinkedIn Gave Users a Preview of Upcoming Changes to Its Privacy Policy, User Agreement

Praktycznie codziennie korzystam z LinkedIn i dlatego też staram się trzymać rękę na pulsie w zakresie zmian w tym serwisie. A tych ostatnio nie brakuje (nowy wygląd i funkcje). To jednak nie wszystko, bo w czerwcu czeka nas aktualizacja polityki prywatności. Idą za tym kolejne nowości, między innymi…boty i narzędzia, które mają usprawnić komunikację pomiędzy użytkownikami oraz funkcja znalezienia członków społeczności LinkedIn, którzy „zameldowali” się w pobliżu (np. na konferencji) za pomocą aplikacji mobilnej. Cóż, jako aktywny użytkownik ale również i uczestnik wydarzeń branżowych, jestem ciekaw kiedy taka funkcja będzie dostępna w Polsce i jak się sprawdzi w praktyce. Czy znajdzie się wystarczające grono chętnych, które udostępni w ten sposób dodatkowe dane?

3. Is Technology Actually Making Us Less Productive? [New Research]

Zdawać by się mogło, że żyjemy w pięknej rzeczywistości. Oto mamy do dyspozycji w naszej pracy mnóstwo narzędzi i aplikacji, które mają uczynić ją bardziej produktywną i przyjemną. Sam korzystam z co najmniej kilku, w zależności od zapotrzebowania. Z badania HubSpot Research wynika jednak, że paradoksalnie może być odwrotnie z tą naszą efektywnością. Co prawda było ono przeprowadzone na marketerach i handlowcach, ale przecież wiemy, że rynek technologii HR rozwija się w kosmicznym tempie – ATS, systemy do komunikacji wewnętrznej, portale rekrutacyjne etc. Okazuje się, że 82% respondentów przeznacza 1 godzinę dziennie na zarządzanie narzędziami, które wykorzystuje w pracy. A można przecież poświęcić ten czas na inne, ważniejsze zadania. Co więc sugerują autorzy badania? Przede wszystkim zrobienie porządnego audytu narzędzi, z których korzystamy i podzielenie ich na kategorie, zgodnie z ich przeznaczeniem. Być może okaże się, że część z nich uda się zintegrować ze sobą, a niektóre muszą pójść w zupełną odstawkę? Zachęcam Was do podjęcia tej próby i podzielenia się wrażeniami.

4. How to say you’re sorry?

Jeśli jeszcze tego nie robicie, polecam Wam obserwowanie Jasona Frieda na LinkedInie lub Twitterze. Tak, to ten sam gość, który występował na TEDx i mówił, dlaczego nie pracujemy w pracy 😉. Jason publikuje w sieci naprawdę wartościowe przemyślenia. Ostatnio właśnie na LinkedInie trafiłem na jego post, w którym zwraca uwagę na to, w jaki sposób przepraszamy. Tekst o braniu odpowiedzialności oraz empatii („How would you feel about the apology if you were on the other side?”). Warto to odnieść chociażby do tego, w jaki sposób komunikujemy się z naszymi kandydatami w procesie rekrutacji…

To tyle dobrego na dziś. Dzięki za Wasz czas i życzę Wam udanego poniedziałku oraz reszty tygodnia! 

Kolejne zestawienie będzie na Was czekało po przerwie majówkowej, czyli 8 maja w poniedziałek.

P.S.

Jestem ciekaw, jak Wam się podobało – będę wdzięczny za wszelkie przemyślenia bądź też uwagi 😊.